I väntans tider...

Ja det är ju så att vi går i väntans tider, min storasyster skall  bli mormor om hon inte redan blivit det, för den blivande mamman är på förlossningen.
Det är ju speciellt även om det inte är jag som blir mormor, jag blir ju gammel moster, och det är det första barnbarnbarnet i vår stora familj.
Man hoppar till då telefonen ringer och önskar att nu, nu är det över.
Jag vet vad hon går igenom , jag vet att hon har det jobbigt, jag har ju själv gjort det 7 gånger.
Men tänk vad resultatet blir av all smärta, det går inte att beskriva känslorna som kommer när man håller i sitt barn för första gången.
Jag kommer att vara en mallig gammel moster, även om det låter väldigt , väldigt gammalt.....
Men jag kommer och nyper lillen sen, lillen säger jag....vad vet man det kan ju vara en lillan, men vad spelar det för roll, det är en liten människa som är varmt välkommen till vår stora, underbara släkt!

Fortsättning följer, senare idag, hoppas jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback