Nu har jag bestämt mig!

Nu tar jag min son från Tunaskolan! Det har gått många månader nu av sexan och det ser inte ljust ut för klassen. Idag ringde fröken hem igen, vet inte hur många samtal jag fått hem. Visst en del är berättigade, min son är inte helt oskyldig vad gäller det som händer på skolan. Men jag tycker att han blir orättvist behandlad och då senast idag. Jag vet inte vad jag tar mig till snart så jag har bestämt mig för att ta honom från skolan och sätta honom på en annan, i morgon får jag besked av den nya skaolan om han får börja där. Han är ju en orlig filur som behöver lugn för att det skall fungera överhuvudtaget och lugn är det sista som finns i det där klassrummet. Nu tar vi steget till en klass som redan följer regler och har en arbetsro, vi kan inte vänta på dessa 19 ungar skall börja fungera i grupp. Jag frågade fröken idag om hon upplever honom som en av de värsta, men då sa hon nej det kan jag inte påstå, men ändå vill hon att jag skall sitta med honom i skolan eller komma och ta honom därifrån, precis de orden sa hon till mig. Undra vad hon säger till de föräldrar som har de bråkigaste barnen?????
Idag har han även fått skuld för saker han inte gjort och det har även hänt förr, jag försöker lära honom att stå för vad han gör och ta ansvar över det, men han skall heller inte behöva ta skit. För det tycker jag att det varit vid flera tillfällen nu.
Nu hoppas vi på ett positivt besked i morgon och på en snabb flytt, till en klass med inarbetad arbetsro och självklara regler. En skola där man ser eleven och är intresserad för vad eleven gör istället för att ta för givet att det är något dumt.
Jag känner även att jag måste stå på mig för mitt barn nu, han är inte guds bästa, men det är inte mer fel på honom än på någon annan. Han är en mysig kille om man ger sig tid att lära känna honom och det är just det vi hoppas händer nu.
Fortsättning följer i morgon.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback