Vardagen stundar

Fy tusan vad skönt med vardag, säng i tid och upp i tid, dagis osv......
Vi har som de flesta andra verkligen haft jullov, vi har ätit gott, ibland flera gånger per dag, sovit länge på dagarn så vi har så svårt att stiga upp på morgonen, även om vi somnar i bra tid på kvällen.
Melina som verkligen har längtat efter sitt dagis, sina kompisar och fröknar redan sedan lördag före jul är i stort sett inga problem med att få upp, Saga hon kommer oxå upp rätt fort när man tänder lite smålampor och öppnar upp dörrarna till övriga lägenheten, men Abbe, min lilla guldprins han är sjuk varje dag jag väcker honom, det är allt mellan ont i halsen och magsjuka, hihi Men när vi kommit upp äntligen och när vi fått på oss kläder och tagit oss fram till dagis åkandes i kälktåg så är det inga problem att stanna med sina kompisar.
Vi åker kälktåg, tre kälkar efter varandra, för att alla tre trollen vill sitta längst fram och styra och för att slippa tjafs så kom då Tomtefar med en till kälke på julafton så nu är alla tre glada och nöjda när tåget avgår från Mjv till dagis.
I morgon är det nattjobb som stundar, känns bra, sen kommer jag att jobba lite extra nu under våren för att förverkliga lite drömmar som jag har.
Nu väntar jag på att Mackan skall anlända hem, men han kommer aldrig, han gick nämligen till skolan i en Svergie mitt fosterlands tröja som han fått lov att köpa för sin pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback