Killar kan oxå vara slampiga

Har funderat lite sen jag och Moa pratade igår. Och trots att det gått många år sedan jag var 16 år, närmare 23 år snart, huuuuvvva. Så är det inga förändringar där ute bland ungdomarna. Då menar jag att killar fortfarande kan göra vad som helst tokigt, vara med hur många tjejer som helst och han är hur frän som helst, medans om en tjej har haft 2 kanske 3 killar då är hon slampig.
Var är jämnställdheten som alla jobbar för (och då menar jag inte att man ska sätta på lika många ) utan jag menar att vi alla oavsett kön skall vara lika mycket värda.
Män och killar har en gräddfil de åker på när det gäller värde, de spelar ingen roll vad de gör även om de är lite dumma och slampiga saker så är det ändå mer okej än om en tjej gjorde samma saker.
Vad jag vill komma fram till är att det killar kanske inte vet är att vi tjejer tycker att killar som är med många tjejer oxå kan vara slampiga. En kille behöver inta vara med alla tjejer, men han kan vara inställsam till alla tjejer och det gör honom inte heller särskilt smakfull, när det väl upptäcks och då kanske av den person som han fastnat mest för.

Tjejer och killar skall vara lika  mycket värda som personer oavsett vad de gör och även om man väljer specifika tjej och killgrejer att utföra. Tjejer är inte mer slampiga än killar som som gör likadant, då är ni killar oxå slampiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback