Om Abbe

Jag tänkte jag skall börja berätta om mina små troll och tar Abbe först, bara för att han är ett typiskt mellanbarn och är värd att komma först ibland.
Abbe är min lillprins bus, han är 3½ år och en riktig fixare. Han hjälper till så fort det vankas arbete och då får alla kompisar och lekar stå åt sidan. Att vattna, plantera, spola av balkonger och diverse andra saker, att skruva och hamra är verkligen hans grej och han ställer alltid upp. För ett tag sedan var han hos moster Kin och städade hennes balkong med henne då sa han "Moster, vet du vad jag ska bli när jag är stor?" Moster svarade "Nej, vad då?" Abbe sa " Jag skall bli en pappa!"
För honom är det det allra viktigaste man kan vara just nu och det tänker han oxå bli, söt ungen där.
Annars så är han ganska lättstött, man får vara försiktig vad man säger , annars så går han iväg och är sur eller ledsen med hela kroppen. När han blir arg är det bäst att man duckar annars finns risken att man får nått i huvet, för då flyger det grejer.
Men han är verkligen väldigt omtänksam och ordentlig oxå, han var i lekparken med sin syster och LillMicke när vi var på Borgarudden under midsommar. Abbe fick en sticka i fingret och blev lite ledsen, men han kom ändå inte springades till oss vuxna som satt en liten bit bort förrän han fick med sig sin lillasyster. Han vet att man inte kan lämna henne ensam någonstans, så liten som han är.
Han blir lite ledsen när jag far och jobbar natt om han råkar vara vaken, han vill verkligen inte att mamma skall jobba, mamma skall vara hemma hos honom.
Denna lillkille är  i behov av massor av kramar varje dag det får man inte glömma.
Han har nyss fått en ny cykel, en gul BMX, en ritkig killcykel, den är hans käraste ägodel just nu och samtidigt så fick han en ny cykelhjälm med Spiderman på så han är något tuff nu.
Lillmannen i mitt liv!

Det var lite om världens bästa Abbe, det kommer mera om andra världsbästisar!
Nu skall jag ut i solen till busfröna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback