Barnvakt

I natt när jag jobbade så var kusin Elin här som barnvakt till de tre små trollungarna. Jag förberedde dem om att hon kommer att sova här då jag jobbar natt. Då säger Abbe "Jag tycker inte om det, jag tycker att en storasyster skall sova här. jag vill att Mia sover här!" Jag sa bara "Det kommer säkert att gå bra med Elin." Man måste försöka att inte göra så stor affär av det för Abbe killen är en känslig kille och tycker inte om förändringar särskilt mycket. Våra rutiner när vi lämnar på dagis måste vara att Abbe lämnas först annars så klarar han inte av det så bra. Melina hade svårt att slappna av igår och Saga hade vaknat och fått sova med Elin och allt hade gått bra. Saga hade även vägrat ha på sig blöja och sovit utan att vattna ner hela sängen:) Men nu är pappa Ben här så det är bara att fara och jobba i godan ro, skönt! Nu är alla trötta och skall slägas i säng! Tjingpling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback